lasituspoltto matalapolton uunissa

Hei! ja APUVA: Olen onnistunut vanhalla koulun matalapolttouunilla raakapolttamaan savitöitäni ja keramiikkakirja on luettu, mutta missään ei sanota AIKATAULUA lasituspoltossa. Ohje on vain että aluksi hidas polttaminen 450 c ja sitten täysillä sinne 1050 c. Mutta en tiedä kauanko tätä "täysillä" polttoa suoritetaan??? Uuni on jo tulikuuma. Raakapolttoon minulla oli selkeämmät ohjeet. Lasitusmateriaalit ovat ok, eli matalapolttoon tarkoitettuja, mutta tosiaankin tämä lämmön pitäminen siellä korkealla, onko sillä mikä tarkoitus? Kiitollisena ja nopeasti vastauksia odottaen ammattilaisilta?
sinikyllikki 26.10.2009 : 15.26

Sinne vaan korkealle nostat ja sitten muutaman minuutin haudutus.
zirkoni 02.11.2009 : 21.07

Kiitoksia avusta. Ehdin jo "kokeilla", mutta loppuvaiheessa tuli uskon puute, kun uunin kansi nousi kuprulle ja oli tosi kuuma. Sammutin uunin heti ja poltot eivät täysin onnistuneet. Kiinnittyneet olivat, mutta eivät oikean värisiä. Kuulin, että ne voisi uudelleenkin vielä uuniin laittaa, mutta ehkäpä miranol paikkaa ja teen uudet viritykset. Valitettavasti alkeellisessa uunissani en näe mikä astemäärä kulloinkin on. Eli osaan vaiheistaa ja nostaa lämpätilat, mutten näe missä asteessa mennään. ONKO TODELLA NOIN, ETTÄ "VAIN" MUUTAMAN MINUUTIN HAUDUTUS RIITTÄÄ??
sinikyllikki 07.11.2009 : 20.53

Laita vaan uudestaan polttoon. Lasitteesta ja lastauksesta riippuu haudutus. Mulla aina niin täysi täysi uuni, etten hauduta ollenkaan. Mutta yleensä vain muutama minuutti riittää.
jh 08.11.2009 : 00.31

Takaisin
------------------------------------------------
Lisää oma kommenttisi yllä olevaan aiheeseen.
Voidaksesi osallistua keskusteluun, sinun pitää kirjautua järjestelmään!